
ZooDebrecen
Újrapozicionálás és márka átstrukturálás
2022
Amivel foglakoztunk
- Arculat tervezés
- Illusztráció
- Koncepció készítés
- Konzultáció és felmérés
- Logo tervezés
- Kutatás
ZooDebrecen
Újrapozicionálás és márka átstrukturálás
Az ügyfél
A Zoo Debrecen korábban a Nagyerdei Kultúrpark nevet viselte. A létesítmény az állatkerten kívül magába foglal egy növénykertet és egy vidámparkot is. Így egyedülálló, különleges élményt nyújt. Az állatkertet 1958-ban alapították, és öt kontinensről származó 170 faj körülbelül 900 példányának ad otthont. Különleges attrakciója a zsiráfok és a pingvinséta, ahol nevéhez híven pingvinekkel együtt vehetünk részt egy vezetett sétán. A Vidámpark 1960-ban nyílt meg. Jelenleg 21 attrakciót kínál, köztük körhintát, hullámvasutat, kisvasutat és egy elvarázsolt kastélyt is. A Növénykertben a világ minden tájáról származó növényfajok gazdag gyűjteménye található. 1994 óta természetvédelmi oltalom alatt áll. A park célja, hogy megőrizze és átadja az időtlen klasszikus attrakciókat az új generációknak, miközben új, modern túrákat és élményeket is meghonosít.
A feladat
A Nagyerdei Kultúrpark a névváloztatása miatt meghívásos logótervezési pályázatot írt ki. Erre a pályázatra hívtak meg minket is. A kért stílusirányzatok: modern, játékos és organikus volt. Ezen kívül szabad kezet kaptunk.
Megoldásunk
Felmérésünk és kutatásunk alapján az volt a célunk a benyújtott tervekkel, hogy a névváltáson kívül a létesítmény megjelenését jobban összhangba hozzuk a képviselt értékekkel és a célközönséggel. Újra pozícionáljuk annak érdekében, hogy az új generáció számára is vonzóvá tegyük, új vásárlói csoportokat szólítsunk meg.
A tervezés során a három intézményt együtt, de különálló egységekként, albrandként kezeltük. A koncepciónk lényege, hogy külön-külön is használhatóak legyenek az egyes intézmény logók, de ugyanakkor egymást erősítsék és egységes megjelenést mutassanak.
A különválasztásra szerintünk azért volt szükség, mert bár együtt, egy helyen találhatóak, de eltérő jellegű programok vannak és az év más időszakában van aktualitásuk, főszezonjuk.
A külön albrandekkel megoldható a közös megjelenés mellett az intézményenként eltérő és az időszakos kommunikáció is.
Az arculathoz egyedi feliratokat terveztünk, amelyek külön-külön is felismerhetőek és megállják a helyüket akár embléma nélkül is. A változatos felhasználás és az egyébként önmagukban is érdekes, mozgalmas tartalmak miatt nem tartottuk fontosnak közös embléma kialakítását, helyette inkább egy dinamikus, grafikákkal kiegészített változatot javasoltunk.
A pályázaton nem a mi javaslatunk nyerte el a megrendelő tetszését.











Nézd meg munkáinkat, a legtöbbet ők mondanak rólunk
Weboldal, Webáruház, Logo, Arculat
További munkáinkItt az idő belevágni valami nagyszerűbe!
Vedd fel velünk a kapcsolatot és beszéljük meg hogyan segíthetünk neked.
Árajánlatkérés